300 de km cu Asics Nimbus 16

Complicii mei din ultimele 4 luni au fost şi sunt cei doi pantofi de alergare Asics Nimbus 16. Au avut mare grijă de genunchii mei, iar eu am avut grijă îi iau cu mine la toate cursele la care am mers de când i-am achiziţionat.

Acest lucru se întâmpla prin aprilie, fix în săptămâna în care urma merg alerg cursa de 10 km de la Maratonul Internaţional Chişinău.

Se făcea am mare nevoie de nişte “colegi” noi, asta pentru genunchii încă scârţăiau după ultima accidentare, aşa am dat o fugă la SportGuru. Datorită testului de pronaţie (tipul de călcătură) pe care băieţii îl au, am putut aflu şi eu nişte informaţii al naibii de interesante despre ale mele două picioare.

Ştiam deja nu sunt cel mai echilibrat atlet amator, dar faptul talpa stângă e cu 5 mm mai lungă decât dreapta şi faptul talpa dreaptă e cu 4 mm mai lată decât stânga chiar nu aşteptăm. Unde mai pui şi articulaţiile genunchilor sunt diferite, astfel mecanica lor e diferită, de unde trag concluzia durerile de la coloană tot din cele două picioare vin.

Astfel de informaţii puteţi aflați şi voi, făcând GRATUIT acest test de pronaţie. Nu strică nimănui ştie astfel de informaţii despre picioarele proprii, pentru astfel putem  ne corectăm minusurile.

Pentru mine, “plaja” de încălţări recomandate dupa test cuprindea atât pantofi de trail, cât şi de antrenament sau cursă. La sfatul băiatului de la SportGuru, am ales Asics Nimbus 16, deoarece sunt încălţări pentru antrenament, deci automat atenuează mai mult şocurile decât o pereche de încălţări de cursă care ar fi mult mai rigide. Sfatul lui mi-a prins tare bine.

Am folosit frumoşii mei pantofi de alergare la fiecare cursă de atunci şi am depăşit şi câteva recorduri personale. Am alergat cea mai lungă distanţă de până acum, 27 de km, la Wings for Life şi am urcat pe podium la categorie în cadrul Crosului Universităţii.

Tehnologia Gel a celor de la Asics rezultate, cel puţin din punctul meu de vedere. La stilul meu de alergare în schimbare (momentan pe călcâie), chiar aveam nevoie de o atenuare aşocurilor foarte bine dezvoltată. Gelul inserat cu atenţie în partea exterioară a călcâielor şi în zona exterioară a pingelelor este remediul perfect pentru uzura genunchilor.

Ce mi se pare foarte interesant este , deşi nu sunt rigizi, talpa nu s-a tocit deloc după 300 de km. Ştiu nu-i o distanţă “wow”, dar e cea mai lungă distanţă alergată de mine cu aceeaşi pereche de încălţări, iar “echipa” noastră chiar roade.

Scopul actual este alergarea unui semimaraton la Transmaraton şi a maratonului în cadrul Bucharest International Marathon.

La cum arată treaba, o mai alergăm până atunci multe semimaratoane neoficiale, deci mulţi km adunaţi. Dacă ţin genunchii după atâta uzură, o încerc trec de distanţa de semimaraton de cel puţin 2 ori pe săptămână, una dintre cele două dăţi fiind reprezentată în fiecare duminică de o alergare de cel puţin 30 de km.

Alergare plăcută aveţi!

 

By | 2017-03-18T16:33:52+00:00 August 5th, 2015|General|

About the Author:

Maratonist, Inginer, Copywriter

Leave A Comment